Tvůrci jsou často do svého produktu nebo služby zamilovaní. Nechtějí si připustit, že o výsledek jejich snažení nebude na trhu zájem. A proto i přes varovné signály často pokračují s vývojem, který nikam nevede.
Přísloví Indiánů z kmene Dakotů prý říká: "Když zjistíš, že jedeš na mrtvém koni, sesedni!"
Nicméně v realitě často prosazujeme poněkud jiné strategie, zejména pokud je vývoj "mrtvého koně" hrazen z veřejných prostředků...
- obstaráme si větší bič,
- vyměníme jezdce,
- říkáme: Vždyť ten kůň vždycky jezdil.
- založíme pracovní skupinu pro analýzu koně,
- navštívíme jiná místa, abychom se podívali, jak se tam jezdí na mrtvých koních,
- vytvoříme ‚task force‘ pro oživení mrtvého koně,
- vypracujeme srovnávací přehledy různě mrtvých koní,
- upravíme kritéria, podle kterých se určuje, zda je kůň mrtvý,
- zaplatíme externí specialisty, aby jezdili na mrtvém koni,
- zapřáhneme několik mrtvých koní k sobě, aby se jim společně lépe táhlo,
- prohlásíme, že žádný kůň nemůže být natolik mrtvý, aby se na něm ještě nedalo jezdit,
- vypracujeme studii, abychom zjistili, zda pro tento problém existují levnější poradci,
- zakoupíme něco, po čem bude mrtvý kůň běžet rychleji,
- nasedneme na svého starého slabého osla a zamaskujeme ho mrtvým koněm,
- nařídíme přesčasy a nosíme mrtvého koně sami,
- restrukturalizujeme stáj,
- zdvojnásobíme příděly krmení,
- prohlásíme, že mrtvý kůň byl už od samého počátku naším cílem,
- povýšíme jezdce,
- budeme zapírat, že jsme kdy nějakého koně vůbec měli,
- sedneme si a budeme čekat, až se kůň sám zvedne...
Zdroj: http://www.reformace.cz/zod/projekt-mrtvy-kun-cislo-106
Žádné komentáře:
Okomentovat